OMIC Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
Té com a principal objectiu l'orientació i l'assessorament als consumidors i/o empresaris en l'exercici dels seus drets i obligacions, així com la tramitació de les reclamacions, denúncies o queixes relacionades amb el consum, afavorint la mediació per solucionar els conflictes.
Com reclamar?
Demanant el full oficial de reclamacions en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Si es tracta d'un servei bàsic (aigua, llum, gas ó telèfon), trucant primer al servei telefònic gratuït d'atenció al client i deixar constància de la reclamació amb un número de referència.
Si no es rep una resposta satisfactòria en el termini màxim d'un mes es pot presentar reclamació adreçada a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor per tal de gestionar-la des d'aquest servei.
Com demanar informació?
Atenció telefònica: de 8.30 a 14 hores, al 93 504 60 00.
Atenció personalitzada amb cita prèvia a la web citaprevia.ripollet.cat
Per correu electrònic a les adreces omic@ripollet.cat / oac@ripollet.cat
Adreça c. de Balmes, 4 (Edifici Molí d'en Ginestar) Telefon 93 504 60 00 Email omic@ripollet.cat Activitats Serveis
* Atenció personalitzada de consultes
* Anàlisi i tramitació de denúncies, queixes i reclamacions
* Mediació entre les parts per a la resolució de determinades qüestions
* Campanyes d’informació i orientació als consumidors i comerciants
* Inserció mensual d’informació d’utilitat a El Butlletí
* Edició de material informatiu
* Documentació tècnica
* Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum de Catalunya
* Derivacions amb les associacions de consumidors
Enllaços d'interès
* Agencia Catalana de Consum
* Asociación de Usuarios de Bancos Cajas y Seguros
* Secretaria de Estado de Telecomunicaciones y para la Sociedad de la Información
Normativa
* Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya
* Decret 70/2003, de 4 de març, pel qual es regulen els fulls de reclamació/denúncia als establiments comercials i en l’activitat de prestació de serveis
* Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la
Llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris i altres lleis complementàries
- OMIC-Oficina Municipal d'Informació al Consumidor- [Departaments]
- Borses de treball - plans ocupació Covid19 2a edició [Anuncis oficials]
- Melodi López Rodríguez [Continguts]
- Eugeni Montanuy Royo [Continguts]
- Caridad Pérez Díaz [Continguts]
- Fco. Javier Tapia Martínez [Continguts]
- Josep Gabarra Barneda [Continguts]
- M. Carmen Gutiérrez Ortiz [Continguts]
- Juan Molina Gómez [Continguts]
- Sonia Martín Morales [Continguts]
- Ramon Martos Calpena [Continguts]
Redacció i estil: Departament de Comunicació | Desenvolupa: Serveis informàtics
2014 © Departament de Cultura - Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00 | Nota legal