Habitatge i falta de treballadors municipals, principals queixes a la Defensora
09/05/2019
La Defensora de la Ciutadania, María Jesús García, va presentar ahir al migdia els primers resultats del servei, del qual n'han fet ús 45 persones fins a finals d'abril. Malgrat que García va comentar que "encara és d'hora per fer valoracions", va poder exhibir les queixes més comunes, sobretot "en l'àmbit d'habitatge social, els desnonaments, l'alt preu del lloguer, o els requisits d'aportar fiances de tres mesos i de posseïr un contracte amb antiguitat, fins al punt que alguns joves es troben que han de marxar de Ripollet." També va destacar les queixes per falta de funcionaris a l'Ajuntament, perquè de cara a la població "alenteix molt el procés, algunes de les consultes ciutadanes són perquè no reben resposta i volen comprovar que les seves incidències s'han rebut correctament".
Pel que fa a la relació amb el personal de l'Ajuntament, la Defensora es va mostrar molt satisfeta i va afirmar que "una vegada s'ha fet una petició d'informació per un expedient en concret, les treballadores han posat totes les facilitats". García també va comentar que, malgrat la sorpresa per la majoria de queixes de caràcter social, una vegada comunicades, "les regidores estaven assabentades d'aquesta problemàtica i es coneixen bé els casos. S'està intentant millorar la situació, però no hi ha habitatge social a Ripollet. [...] De 60 emergències d'habitatge que estan aprovades, només quatre s'estan tramitant, i la resta estan paralitzades. Encara que es duguin a terme, no se sap si les persones afectades es podran quedar a Ripollet".
Pel que fa al funcionament del servei, la majoria de visites es realitzen al Centre Cultural, tot i que des del requeriment de demanar cita prèvia, el servei s'està "intentant derivar als barris i les associacions". De les persones ateses, 42 casos s'han acabat trametent, 12 dels quals han estat amb consulta d'expedient, 13 han sigut propostes, 6 no han requerit consulta d'expedient, i 11 s'han derivat a altres entitats municipals, com Serveis Socials o el Servei d'Orientació Jurídica. D'aquestes, 18 ja s'han resolt, 14 s'estan tramitant, i 10 estan pendents de resposta.
A.B.
- Avís de tall d'aigua dimarts 15 als carrers de Pau Casals, Casanovas, Monturiol i Montcada [Notícies]
- El futur nou Arxiu Municipal, un espai modern i sostenible [Notícies]
- Avís de tall d'aigua als carrers de Sant Josep, Pizarro i Sant Salvador [Notícies]
- Avís de talls elèctrics per la instal·lació de nous fanals a una desena de carrers [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per dijous, 25 de març [Notícies]
- Es constitueix l'Associació de Municipis per l'Energia Pública [Notícies]
- Resolta l'avaria en el subministrament d'aigua que ha afectat a tot el municipi durant unes 3 hores [Notícies]
- L'Ajuntament aconsegueix el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l'AMB [Notícies]
- Avís de tall d'aigua per a dilluns, 8 de febrer [Notícies]
- Avís de tall d'aigua a la ctra de Barcelona i carrers de Monclar i Cardoner [Notícies]
Redacció i estil: Departament de Comunicació | Desenvolupa: Serveis informàtics
2014 © Departament de Cultura - Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00 | Nota legal