degradat blanc
ripollet.cat
Cultura
Equipaments
Tràmits
Ciutat
ombra

L'Ajuntament rep amb satisfacció la integració de Ripollet a la Zona 1, però reclama inversions

16/10/2018

Ahir al migdia, el Consell Metropolità extraordinari de l'AMB va aprovar la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per a l'ordenació del transport col·lectiu de viatgers de superfície de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Una aprovació relativa a la integració dels 18 municipis de l'actual segona corona tarifària dins l'anomenada Zona 1, que en contrapartida hauran de pagar un nou tribut metropolità.

L'Ajuntament rep amb satisfacció la integració de Ripollet a la Zona 1, però reclama inversions -Imatge 1- El govern municipal ha rebut amb satisfacció l'acord entre l'AMB i la Generalitat per a la integració d'aquests 18 municipis, entre ells Ripollet, però no sense certes reivindicacions. Aquest acord va ser traslladat als alcaldes per part d'Antoni Poveda, vicepresident de l'àrea de Mobilitat i Transport de l'AMB, en una reunió celebrada el passat 9 d'octubre i serà efectiu a partir de l'1 de gener de 2019. Es tracta d'una reivindicació que s'ha treballat conjuntament per part de tots els municipis de la zona 2 i que el govern municipal ha impulsat des de principi de legislatura. Però, tot i respondre a una petició feta tant per l'Ajuntament a través d'acords plenaris com per la societat civil, l'alcalde creu que caldria haver fet públic abans el calendari d'inversions, per tal de donar a conèixer als ciutadans la planificació de les millores ja reclamades, i més encara quan aquesta integració suposarà el pagament directe d'un nou tribut.

Aquest impost, que ja cobra l'AMB als municipis de l'actual 1a corona tarifària amb un recàrrec en l'IBI, experimentarà, a més, un increment del 2,2%. L'Àrea Metropolitana creu que aquest cobrament es podria fer amb la creació d'un nou impost, que es començaria a pagar cap a l'octubre de 2019, en funció del valor cadastral de cada veí. Gairebé la meitat dels habitatges de Ripollet quedarien exempts del pagament, segons estima l'ens metropolità, ja que els immobles de valor cadastral inferior a un llindar quedarien exclosos. Però queden moltes inconcrecions i és per això que l'Ajuntament considera que hauria de tenir informació detallada sobre aquest tribut.

A més, l'Ajuntament no veu just equiparar els 36 municipis metropolitans que conformaran la 1a corona tarifària, amb el pagament d'aquest tribut, sense que s'hagin fet, i ni tan sols anunciat, les millores necessàries en les línies i els transports dels municipis actuals de la 2a corona. Així, l'alcalde de Ripollet, Jose M. Osuna, considera que "és injust que els ciutadans de Ripollet paguin el tribut en les mateixes condicions que la resta, quan el transport públic que tenim a Ripollet no és comparable amb molts d'ells". L'alcalde també reclama que no es potenciï només el transport cap a Barcelona i els municipis metropolitans, ja que "Ripollet també necessita millorar la connectivitat en transport públic amb altres poblacions vallesanes i molt properes". Pel que fa al transport entre Ripollet i municipis de fora de l'AMB, com per exemple Terrassa, ara a zona 3, l'alcalde ha comentat que l'Autoritat del Transport Metropolità s'ha compromès en diverses reunions a no variar el cost dels viatges i espera que mantingui el seu compromís.

Per últim, l'Ajuntament insta tant a l'AMB com a la Generalitat a agilitzar el canvi de titularitat de les línies actuals, ja que la utilització de la T-Rosa està condicionada a aquest traspàs i no podrà ser utilitzada a partir de l'1 de gener.

NP/S.R.

  • Defensora de la Ciutadania
  • Blog Centre Cultural
  • Blog CIP Moli Rata
  • Blog Centre Cultural
  • Patrimoni virtual
  • FaceBook RipolletCultura
  • Twitter @culturaripollet
ombra
Pendent de validació W3C/WCAG.

Redacció i estil: Departament de Comunicació  |  Desenvolupa: Serveis informàtics
2014 © Departament de Cultura - Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00  |  Nota legal