Ombra esquerra
Escut de Ripollet
[r]
ipollet
a | a | a
Imatge de Ripollet
  Inici |
| Plànol
[Actualitat]
   Agenda
   Arxiu fotogràfic
   Enllaços
   Mitjans
      El Butlletí
      Ripollet Ràdio
   Notícies
[Ciutat]
   Entitats
   Festes
   Història
   Llocs d'interès
   Plànol
   Urgències
[Patronat]
   Departaments
      Administració
      Comissió Festa Major
      Consell Administració
      Regidoria de Cultura
   Equipaments PMC
      Biblioteca
      Centre Cultural
      CIP
      Molí d'en Rata
      Sales d'exposicions
         Sala 1
         Sala d'Art
         Vestíbul del CC
      Teatre Auditori
   Pla Acció Cultural
   PMC virtual
      Correu al PMC
      Impresos
   Publicacions oficials
      Acords
      Edictes i anuncis
      Perfil del contractant
      Reglaments, ord. i bans
   Serveis
Il·lumina'm! El Nadal a Ripollet és ple d'estrelles
Dilluns, 30 de novembre de 2020
<>
Imatge 991

La campanya d'enguany s'adapta a la situació actual, amb la llum i el color com a protagonistes. Entre les novetats hi ha la instal·lació d'un bosc d'estrelles, històries amagades als aparadors, un mercat d'artesania local i un nou concurs de nadales.

Recollint el testimoni de la campanya de l'any anterior, on el concepte era 'La llum de totes', enguany des de l'Ajuntament de Ripollet hem escollit una sola paraula: 'Il·lumina'm'. Un missatge que reivindica la llum i la il·lusió com a element a compartir en comunitat, en un context social derivat d'un any certament estrany i incert en tots els sentits. La llum és la il·lusió, la confiança i l'esperança que totes necessitem per avançar i seguir endavant. La protagonista de la campanya és la Greta, una nena de Ripollet que representa l'alegria i l'esperança en el futur, amb el seu riure contagiós i la seva naturalitat captivadora.


La campanya s'endega el pròxim 3 de desembre, amb l'encesa de l'enllumenat, a les 18 h, a la plaça de Pere Quart. L'Ajuntament ha fet un esforç per tal d'ampliar l'enllumenat nadalenc, amb la voluntat que la llum i la il·lusió perduri aquest Nadal, tot i les restriccions de mobilitat i contacte social per la COVID-19 que puguin estar vigents. També és una manera de dinamitzar el comerç a algunes zones no tan cèntriques i guarnir espais destinats a vianants.
Així, enguany, a més de les rambles de Sant Esteve i Sant Jordi (fins al carrer de la Mercé), el carrer Padró (de la rambla a Balmes), Nou (de la rambla a Palma), Calvari (davant el Casal d'Avis) i la rambla de Sant Andreu, també s'instal·larà enllumenat nadalenc als carrers Pizarro, Ntra. Senyora dels Àngels, la façana del Mercat, el barri de Tiana i la plaça de l' 11 de Setembre. A més, a les places de Pere Quart i Emma Maleras i davant el Casal d'Avis, s'instal·laran arbres de led.
L'acte d'encesa de l'enllumenat serà retransmès en directe a través del canal d'Instagram de l'Ajuntament @ajripollet.

Un camí d'estrelles
Seguint amb el missatge de la campanya, la llum va molt lligada a les estrelles, que juguen un paper fonamental, essent les protagonistes de la campanya als comerços de la ciutat. Prop de 150 persones dels centres d'Aspasur i Flor de Maig de la Fundació Catalònia han treballat en la reconversió dels antics arbres de fusta en estrelles, convertint "El bosc social" en "Un bosc d'estrelles". Enguany, prop de 200 estrelles es repartiran pels equipaments municipals i els comerços locals. Els establiments que han volgut sumar-se a la campanya, han hagut d'aportar una joguina a canvi, que l'Ajuntament destinarà a Cáritas, donat que enguany no pot fer l'intercanvi de joguines que s'ha organitzat els darrers anys. Les estrelles grans, amb peu per a les botigues, es complementaran amb unes de petites, també fetes per Aspasur, que es repartiran entre els paradistes del Mercat Municipal.

'A la recerca dels colors'
Aquest any teníem un gran repte: com fer que tothom passes pels comerços sense tenir el trenet com excusa, el qual, per mesures de seguretat, s'ha hagut d'anul·lar. Per tal de provocar la circulació per arreu i dinamitzar el comerç local, tot jugant amb els elements de la llum i el color, s'ha plantejat una intervenció que combina art (via il·lustració) i comerç. Així, les darreres setmanes, l'il·lustrador ripolletenc @Javigaar ha estat dibuixant als aparadors de prop d'un centenar d'establiments locals, confeccionant una història que es podrà descobrir a partir del 7 de desembre. Un conte participatiu, on infants i adults podran recórrer els aparadors, a la recerca dels elements que tornin a portat llum i color a un país gris. Per fer-ho, tindran l'ajuda de codis QR que els dirigiran als diferents personatges i històries. A més, entre totes les persones que encertin les preguntes que trobaran a les xarxes socials sobre el conte 'A la recerca dels colors', se sortejarà un lot de llibres.

Merc'Art de Nadal
Una altra de les novetats d'enguany és la celebració del Merc'Art de Nadal, una fira d'artesania que omplirà la plaça de l'11 de setembre el cap de setmana del 12 i 13 de desembre. De 10 del matí a 21 h, els visitants podran gaudir de prop d'una vintena de parades de productes tèxtils, joieria, alimentació, flors i literàries. Les persones de Ripollet que es dediquin a algun tipus d'artesania i que estiguin interessades a participar-hi, poden posar-se en contacte a empresa@ripollet.cat, fins al 4 de desembre. Per tal de dinamitzar el Merc'Art, el diumenge 13, a les 12 h, la Societat Coral "El Vallès" oferirà el concert "Tornarem" i a les 18 h tindrà lloc l'espectacle familiar "Corre Trufa", dins la programació de Teatre Petit Mercat Vell.

La nadala
Enguany, per seguretat davant la COVID-19, l'Ajuntament no ha pogut convocar el concurs de nadales 'El teu somni de Nadal', que cada any fa entre els alumnes de 2n de primària de les escoles de Ripollet. És per això que ha volgut llençar una crida a través de les xarxes socials per tal que tots aquells nens i nenes que ho desitgin, facin el seu dibuix i l'enviïn per correu electrònic a participa@ripollet.cat. El termini de presentació finalitza el 15 de desembre. El nen o nena guanyadora, s'emportarà una tauleta electrònica.

Reis Mags
El pròxim 5 de gener de 2021 se celebrarà la 52a edició de la Cavalcada de Reis de Ripollet, organitzada per Ripollet Costums i Tradicions. 'Malgrat tot, la màgia tornarà' assegura l'entitat, que està preparant una cavalcada molt especial adaptada a les circumstàncies de pandèmia que estem vivint. Enguany, la cavalcada se celebrarà en un espai delimitat a l'aire lliure, amb cita prèvia, per evitar aglomeracions i amb totes les mesures de seguretat per la COVID-19. El dilluns 21 de desembre instal·laran dues bústies reials al Centre Cultural i la Biblioteca per tal que els nens i nenes de Ripollet hi puguin dipositar les seves cartes. També s'estan ultimant els detalls per a la recollida de cartes virtual, que s'aniran publicant a les xarxes socials @reismagsderipollet.

NdP


Més imatges:
Imatge 1

Ombra inferior

[Icona impressora] Consultar la versió per imprimir.
[Icona email] Envia aquesta informació per email

Continguts que el poden interessar:
- La tercera edició de la Ikigai Japan Week es consolida com a espai cul ...
- Escape Room virtual: "De samurais a ninges".
- Taller de cuina japonesa.
- Taller de Katakana.
- Exhibició de Line Dance i estil lliure.
- Dansa: "La Carta".
- Els grallers dels Gegants tornen a donar la nota!.
- Teatre Juvenil: "La gran Showgirl".
- Matinal de circ: "Soñar con libros y cuentos".
- Teatre: "Coma profundo".




ripollet.cat

Any Espriu
Informació de Comunicació
PAME
PMO
PMC
PMC
PMC
Ombra inferior
Ombra dreta

Desenvolupa i redacta: Serveis informàtics & Patronat de Comunicació  |  Traducir/Translate/Traduire
2007 © Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00

Get Firefox    Valid HTML 4.01 Transitional    ¡CSS Válido!