Ombra esquerra
Escut de Ripollet
[r]
ipollet
a | a | a
Imatge de Ripollet
  Inici |
| Plànol
[Actualitat]
   Agenda
   Arxiu fotogràfic
   Enllaços
   Mitjans
      El Butlletí
      Ripollet Ràdio
   Notícies
[Ciutat]
   Entitats
   Festes
   Història
   Llocs d'interès
   Plànol
   Urgències
[Patronat]
   Departaments
      Administració
      Comissió Festa Major
      Consell Administració
      Regidoria de Cultura
   Equipaments PMC
      Biblioteca
      Centre Cultural
      CIP
      Molí d'en Rata
      Sales d'exposicions
         Sala 1
         Sala d'Art
         Vestíbul del CC
      Teatre Auditori
   Pla Acció Cultural
   PMC virtual
      Correu al PMC
      Impresos
   Publicacions oficials
      Acords
      Edictes i anuncis
      Perfil del contractant
      Reglaments, ord. i bans
   Serveis
Ripollet endega les I Jornades de Memòria Històrica
Dijous, 8 de novembre de 2018
<>
Imatge 425

La Regidoria de Patrimoni i Memòria Històrica de l'Ajuntament de Ripollet endega, aquesta tarda, les primeres Jornades de Memòria Històrica de Ripollet, amb un programa d'actes que es desenvoluparà entre el 8 i el 25 de novembre. El primer acte d'aquestes jornades és la presentació del llibre 'Els Catalans als Camps Nazis', de Montserrat Roig, a les 19 h, al CIP Molí d'en Rata.


El diumenge, dia 11 de novembre, es farà una sortida gratuïta per visitar el camp d'aviació de Rosanes i el refugi antiaeri de l'estació de la Garriga. Aquesta activitat requereix inscripció prèvia. El dimarts, dia 13 de novembre, es farà la xerrada 'L'exili republicà des de la perspectiva de la cinematografia', de la mà de Marta Piñol; i el dimecres, dia 14, es presentarà el llibre 'Les milícies antifeixistes de Catalunya', de Gonzalo Berguer.

Les jornades culminaran amb l'homenatge als joves de Ripollet que van formar part de la Lleva del Biberó, el diumenge 25 de novembre, en el 80è aniversari de la Batalla de l'Ebre. L'acte tindrà lloc a la plaça de Pere Quart, a les 11 h. L'objectiu d'aquestes jornades és incentivar l'estudi, la recuperació, la protecció i la difusió de la memòria local.

La lleva del biberó i Sever Bigas
L'Ajuntament de Ripollet reconeixerà aquests joves que formaven part de les quintes de 1941 i 1942, amb una senyalització permanent a l'espai on va viure Sever Bigas, molt implicat a l'associacionisme ripolletenc, lluitador antifranquista i també un dels biberons, i que serà la primera d'un conjunt sobre llocs de memòria que es vol instal·lar a la ciutat.

Les I Jornades de Memòria Històrica estan emmarcades en el programa municipal Memòria=Dignitat, basat en els principis de les polítiques públiques de memòria: veritat, justícia i reparació, amb l'objectiu final d'evitar la repetició de qualsevol mena de vulneració dels Drets Humans.

A.B.


Més imatges:
Imatge 1

Ombra inferior

[Icona impressora] Consultar la versió per imprimir.
[Icona email] Envia aquesta informació per email

Continguts que el poden interessar:
- La tercera edició de la Ikigai Japan Week es consolida com a espai cul ...
- Escape Room virtual: "De samurais a ninges".
- Taller de cuina japonesa.
- Taller de Katakana.
- Exhibició de Line Dance i estil lliure.
- Dansa: "La Carta".
- Els grallers dels Gegants tornen a donar la nota!.
- Teatre Juvenil: "La gran Showgirl".
- Matinal de circ: "Soñar con libros y cuentos".
- Teatre: "Coma profundo".




ripollet.cat

Any Espriu
Informació de Comunicació
PAME
PMO
PMC
PMC
PMC
Ombra inferior
Ombra dreta

Desenvolupa i redacta: Serveis informàtics & Patronat de Comunicació  |  Traducir/Translate/Traduire
2007 © Ajuntament de Ripollet - 93 504 60 00

Get Firefox    Valid HTML 4.01 Transitional    ¡CSS Válido!