
La comissió organitzadora de l´Any Solà ha localitzat a la biblioteca del Seminari de Barcelona exemplars dels goigs escrits per mossèn Cinto Verdaguer amb motiu de la inauguració de la capella del Santíssim Sacrament de l´Eucaristia, celebrada el dia 4 de gener de 1883. La troballa ha estat casual, mentre els membres de la comissió de l´Any Solà buscaven documentació referent al pintor ripolletenc. A la biblioteca del Seminari s´hi aplega una àmplia col·lecció de goigs. El personal que en té cura afirma que per l´estil de la lletra es pot assegurar que correspon a la ploma de Verdaguer.
Una afirmació ja expressada per Manuel Mogas, qui al seu llibre Històries de Ripollet, escrivia tot referint-se a la capella del Santíssim Sagrament que "havia estat inaugurada el dia 4 de gener de l´any 1883 i amb dit motiu s´editaren uns Goigs en lloança del Santíssim Sagrament, amb lletra de Mossèn Cinto Verdaguer. Havia estat de bell nou restaurada el dia del seu 45è aniversari, o sia el 4 de gener de 1928, amb una esplèndida ornamentació de pintures i al mateix temps enriquida amb un combregador de marbre, i amb l´acabament complert i definitiu de l´altar, per l´adquisició de dos formosos àngels del mateix material, amb el daurat de les grades i taula amb dibuixos d´estil apropiat. La festa se celebrà amb l´assistència del Bisbe de Barcelona, Dr. Josep Miralles".
Jacint Verdaguer en va escriure molts, de goigs. Especialment durant l´etapa de la seva vida en la qual, rebutjat pels seus protectors i marginat per la cúpula eclesiàstica, va haver d´acceptar escriure´n per a poder viure. Andreu Solà i Jacint Verdaguer es van conèixer. El poeta va demanar al pintor ripolletenc que l´ajudés a il·lustrar el llibre Dietari d´un pelegrí a terra santa, tasca que accepta i realitzà Solà.